Verkeer en openbare ruimte
Wat mag het kosten?
Bedragen in duizenden euro's | ||||||||
3.1 - Verkeer / Parkeren | Realisatie 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Raming 2018 | Raming 2019 | Raming 2020 | ||
Lasten | 1.729 | 911 | 412 | 438 | 448 | 457 | ||
Baten | 427 | 162 | 29 | 27 | 29 | 30 | ||
Saldo baten en lasten | 1.302 | 750 | 383 | 411 | 420 | 427 | ||
Stortingen in de reserves | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
Bijdragen uit de reserves | 716 | 181 | 32 | 32 | 32 | 32 | ||
Resultaat | 585 | 569 | 351 | 379 | 388 | 395 |
Welke verschillen zijn er ten opzichte van voorgaand jaar?
In het resultaatgebied 3.1 Verkeer / Parkeren zijn de lasten € 500.000 lager.
De belangrijkste verschillen zijn :
- een eenmalige investering in 2016 voor de Rotonde Ringweg-Brem-De Gagel (€ 170.000 voordelig)
- een lager budget in 2017 voor diverse verkeersmaatregelen (€ 78.000 voordelig)
- de overige verschillen worden voornamelijk veroorzaakt door lagere doorbelastingen van overhead en rente aan dit resultaatgebied als gevolg van de gewijzigde BBV-voorschriften ( € 225.000 voordelig)
In het resultaatgebied 3.1 Verkeer / Parkeren zijn de baten € 133.000 lager.
De belangrijkste verschillen zijn :
- een eenmalige subsidie in 2016 ten behoeve van de investering van de Rotonde Ringweg-Brem-De Gagel (€ 110.500 nadelig)
- een afname in de huuropbrengsten van de parkeergarage tov 2016 ( € 18.000 nadelig)